入門ビジネス英語【紹介】

I was referred to you by Mr.Cooper.
クーパー様のご紹介でまいりました。

How may I help you?
I was referred to you by Mr.Cooper regarding the upcoming seminar.
どのようなご用件でしょうか。
今度行われるセミナーについて、クーパー氏より紹介を受けました。

50% of our clients come through referrals.
顧客の50%は人の紹介から成り立っています。


(Ver Mail)
I hope all is well with you.
My name is Tony Noda from Rosen Task.
I was referred to you by Mr.Cooper and am hoping that you may be able to spare an hour or so to let me go through our new prodcut.
I would really appreciate it if you could let me know what day would suit you best.
お世話になります。
私はローゼンタスク社の野田トニーと申します。
クーパー様のご紹介で今回ご連絡しております。
弊社の新製品をご覧いただきたく、1時間ほどお時間をいただけないかと思っております。
いつがご都合がよろしいか、ご連絡いただけますと幸いです。


We've been expecting you.
お待ちしておりました。

Great to see you again.
Thank you for coming.We've been expecting you. How are things with you?
まだお会いできて光栄です。
いらしていただき、ありがとうございます。お待ちしておりました。調子はいかがですか。

We've been expecting your arraival.
いらっしゃるのをお待ちしておりました。





I'm here to see Mr.suzuki.
鈴木様にお会いしにまいりました。

Hi, Mr.Tagawa! How've you been? What brings you here today?
田川さん、お元気でしたか?今日は何のご用でいらしてるのですか?
Well, Hello! I'm doing well, thank you.
Actually, I'm here to see Mr.Suzuki today about the project.
こんにちは。元気にしています。
実は今日、鈴木さんにプロジェクトの件でお会いするのです。


I'm here to see Mr.Suzuki. Where can I find his office?
鈴木様との約束があるのですが、彼のオフィスはどのように行けばいいですか。
Please take the elevator to the 20th floor and his office will be located to your right.
エレベーターで20階へ上がっていただけますと。右手にございます。