入門ビジネス英語【意見交換】

That makes sense to me.
私はいいと思います。

That doesn't make sense to me.
それは筋が通っていないと思います。

That makes a lot of sense.
確かにそのとおりですね。

That makes total sense! / That makes perfect sense!
本当にいいと思うよ!

Does this make sense?
おわかりになりましたか?

(Ver Mail)
Regarding your point about focusing on our collaboration with Agree Plus, that does make sense.
I'd appreciate it if you could send over the figures so I can look into it.
アグリープラス社との取引に注力したほうがいいと言っていた件について、確かになかなかうなずける話ですね。
もっと検討したいので、数字を送っていただけるとありがたいです。


That seems reasonable.
私は妥当だと思います。

I find that solution reasonable.
その解決策は妥当だと思います。

I found what she said reasonable.
彼女が言ったことは妥当だと思いました。

Is that all right with you?
Yes, that seems reasonable.
Thank you for your understanding.
差支えないでしょうか。
それはもっともだ。
ご理解ありがとうございます。

How does that sound?
Let's take a look. Yes, that seems reasonable.
いかがでしょうか。
見てみましょう。はい、私は妥当だと思います。