入門ビジネス英語【ビジネス英語】

Our recent acquisitions were reported on the news.
最近の買収に関して、ニュースで取り上げられました。

Our CEO's comments were reported on the news.
当社の社長のコメントがニュースで取り上げられました。

The recent rise of the stock market was reported on the news.
最近の株式市場の上昇がニュースで取り上げられました。

Our recent acquisitions were no surprise to the market.
市場は最近当社が行った買収を当然のこととして受け止めました。



(Ver Mail)
Thank you for your email.
As you know, our recent acquisionts were reported on the news.
I hadn't imagined that our company would take such aggressive steps, either.
We'll see how they work out.
ご存知のとおり、最近の買収に関してニュースで取り上げられました。
私も当社がこれほど積極的な手段を取るとは思っていませんでした。
今後どうなるか見ていきましょう。