入門ビジネス英語【competitive】

We were able to build a competitive advantage.
当社は競合優位性を築くことができました。

We were able to strengthen out competitive advantage.
当社の競合優位性を高めることができました。

We must continue to build on our competitive advantage.
当社は競合優位性をこれからもさらに強化し続けなければなりません。

They lost their competitive advantage.
彼らは競合優位性を失いました。


(Ver Mail)
Thank you for your interview earlier.
One thing we may not have been so clear was the key to our success in the Japanese market.
We've been in the market long enough that we were able to observe demand closely and build a competitive advantage.
I have attached some reference material on how we did that.
I hope you find it interesting.
先ほどはインタビューありがとうございました。
一点、先ほど明確にお伝えできなかったことがあるとすれば、日本市場での成功のカギとなる点かもしれません。
日本市場にはもう十分長くいるので、需要を詳しく見極めて、競合優位性を築くことができたのです。
その過程でどのようなことを行ったのかについての参考資料を添付しました。
ご確認いただければ幸いです。